Tuesday, June 7, 2011

Mula Dari Diri Anda!!

Dakwah...tugas setiap mukmin~
Bagi ana,dakwah prinsipnya satu je...

"Ya’muru bil ma’ruf wa yanhauna anilmunkar,"......
"Balighu anni walau ayatan.".....

Jadi nak berdakwah pon tak semestinya kita pandai atau khatam Qur’an @ Hadis dulu.....

Tahu satu ayat pun kita dah berkewajiban untuk bagitau yang lain. ...

Yang penting.....apa yang kita sampaikan benar-benar berdasarkan firman Allah dan sabda Nabi..........

Tapi sekarang~entahla..masing-masing pentingkan diri sendiri je...


Bagaimana menurut antum?Adakah anda sudah menjadi Dai'e?Pikirlah sendiri ye~
Wallahu A'lam....

Saturday, June 4, 2011

Chef~my 2nd ambition...

Salamun Alaik...
Kali ni,Chef Amir Muzaffar bawakan satu lagi masakan oleh ulung..iaitu..
Nasi Goreng Pattaya
Hehe,mula-mula cam fobia gak wat nasi goreng ni...sebabnya,ermm..malu la nak cakap,ade la sebabnya..(geseng..T_T)
Then,pada suatu ari ni..tetibe terhasrat lak nak masak Nasi Goreng Pattaya ni,fuhh..dalam setengah jam gak nak buat ni..tetibe..jeng..jeng....

Sebijik tak?hehe...
Ingat muka ana takleh masak ke?sebijik lak macam kat restoran,hehe...
Wallahu A'lam

Kelantan~Destinasiku..

Kelantan,Negeri Cik Siti Wan Kembang~

Assalamualaikum pembuka bicara(macam forum lak).....3 hari yang lalu,ana gi jalan2 kat kelate ni hah,fuhh,yela..musim cuti mid year,setelah 3 tahun tak melawat negeri kesayangan den ni~hehe...
Macam biasa..tempat yang tidak asing lagi bagi den kat kelate ni...RANTAU PANJANG!!!macam-macam jersey ade kat sini...haha,bagi dak banin KUSISS,kalo korang datang sini...paling kurang,antum kan beli satu bende kat tempat ni~
Banyak tak?
Bersama Keluarga Bahagia,hehe...

Kuih Kegemaranku!!!
Sekarng kat Selantan ade Sistem Dinar & Dirham,fuhh,teringat lak waktu sejarah Islam dulu,pakai dinar ngan dirham,satu dirham=RM30.00...satu dinar=x ingat la..

Pasar Siti Khadijah
Ingtkan I-City kat S. Alam,rupenye ni umi slalu ckp tu,hik3..  



Blogger templates