Wednesday, 15 September 2010

Coretan Hati....^_^

snippets of boredom...don't read...
Tarikh =Khamis 5 Ogos 2010
Tempat =Dewan Ibnu Batutah,KUSISS

Setelah berakhir Majlis Perlantikan Pengawas...petangnye pulak,Majlis Mukatamar Sanawi
sementara menunggu cikgu..ana terlihat buku program Mukatamar Sanawi...bace punya baca..huh,sampai kat muka surat ni.....

Calon-Calon Badar Sesi 2010/2011


Buka pula bahagian Lajnah..ermm..tengok Lajnah pertama iaitu Dakwah dan Kepimpinan
Nama pertama....

 Ketua lajnah
Amir Muzaffar bin Abdul Halim...

Ana dalam hati..."Hah??biar betul??biar betul aq jadi ketua Lajnah??jangan main-main....pehh..berat tu...dakwah bukan kerja senang...biar betul miqdam pilih aq..tak caye la"

Time tu..ana memang rasa bersalah...sebabnye...private..hehe...
tapi ana rasa kerja dakwah bukan perkara yang boleh diambil mudah..dalam resah tu,tetibe ana teringat pasal semua dosa yang pernah ana lakukan..
"Boleh ke aq jadi pemimpin yang baik atau sekadar hipokrit di mata orang??..huhu..macam mana  la ye...
Tapi..disebabkan kita ni tak boleh menolak jawatan(kite ni khalifah yang dipilih oleh Allah)..ana pun redha dan akan try my best untuk membangunkan banin & banat KUSISS menjadi....???hehe..biarlah rahsia(nk tiru S. Nurhaliza je,xde class la)
Nah amik ko mir...dush3....

MENGENALI DAKWAH
Ciri ini sangat penting kerana pemimpin sebenarnya adalah seorang daie yang bertanggungjawab untuk menyeru ummat ke arah penghayatan Islam yang sebenar dan menyeluruh(boleh ke ana buat kat sekolah??sob3) Apabila seorang pemimpin dapat menampilkan imejnya sebagai daie dan murabbi yang baik, peranannya akan menjadi lebih berkesan dan matlamatnya untuk melahirkan generasi yang menjadikan Islam sebagai landasan hidup akan lebih mudah tercapai(ana contoh terbaik??huh..susah sikit kut). Oleh itu,aktiviti perorganisasian dan gerakan dakwah perlu diselaraskan dan sebatikan dalam kepimpinannya.(InsyaAllah)

Wallahu A'lam

Thursday, 9 September 2010

Maybe the last??

Allahu Akbar..

Al-yaum..hari yang paling menyedihkan lil hazihis sanah..
 Malam ni , solat maghrib sampai isya' , terawih , qiam dan iktikaf yg terakhir untuk ramadan kali ini..
Tahzan jiddan jiddan...ingatlah ye mir..mujahadah nafsi belum berakhir..masih jauh perjalanan untuk mendapatkan cinta-Nya..insyaALLAH.. .isk3

"Sesayu Ramadhan yang ku tinggal menyambut syawal di pintu lebaran..tirai Ramadhan smakin melabuh,fajar syawal mula terbit..di kala itu...umat manusia ada yang menangisi pemergian ramadan,tak kurang pula yang gembira kedatangan syawal"

~tarbiah ramadhan?kemeriahan syawal?seiring dalam penantian dan ketaatan..semoga Ramadhan tahun ini memberi pengertian kepada kita....peace..^_^,hehe

~selamat menyambut syawal & smoga kita dsampaikan kepada Ramdan akan datang..

Wallahu A'lam ..

Blogger templates