Monday, March 8, 2010

Kursus Induksi Nuqaba dan Badar 2010 SMKAKS


5-7 Mac 2010

Huh,penatnya kursus nuqaba ni,fasilatornye dari DQ(Darul Quran),semuanya hafiz ngan hafizah.Ingatkan tak best,rupenye,....... MANTOP.Ana sebagai unit fotografi kenalah ambik gambar sana sini,penatnya,pehhh.Kursusnye 3 hari,startnye pukul 5 petang.Sebelum tu,ada Sambutan Maulidur Rasul.Ana kenelah berjalan jauh semata-mata untuk memenuhkan hajat USTAZAH MAHANI iaitu mengambil gambar,kenelah bertawaf 1 sekolah.Sambung cerita kursus,ceramah sana,ceramah sini,tapi yang bestnya,ceramah ni penuh dengan isi dan ilmu yang bermanfaat kepada semua ahli BADAR dan Badan Pengawas.

Waktu malam,ceramah mula-mula tajuknya 'Akhlak Islamiyah',memang best la,tak boleh kata ape,mengantuk tu ade la gak,tapi tak boleh lawan semangat yang membara kat diri ana ni.Semangat jeee!!!.Esoknya,ade Qiamulail,bangun pukul 4.30,bagi ana 4.30 petang,ehhhh,silap,4.30 pagi tu dah jadi lumrah bagi pemimpin sebabnya mase ni la amal ibadat kita mudah diterima oleh Allah SWT.

Kemudian,ada riadah sikit.Masa tu hujan,semua warga sekolah ade aktiviti gotong-royong perdana kecuali kitorang.Tengah syok buat aktiviti kat padang,tiba-tiba menjelmalah sebuah kereta Saga berwarna putih kat depan padang.Ingatkan Cikgu Salleh,rupanye SIR MOSTAM,sedih betul masa tu,kitorang bersama fasi pun dihalau dari padang.Rupa-rupanya sir Mostam tak tahu kiorang ade kursus,huhuhu,sedhnya.Lepas tu ade ceramah.........Antara tajuk-tajuk ceramah yang ana ingat je,'Nuqaba Cemerlang,Usrah Gemilang',pastu...........tak ingat dah.Kemudian modul sikit,bestnye.Kalau boleh nak ada lagi,tapi tahun depan la jawabnya,huhuhu.

Tapi klimaksnya time perpisahan,boleh kata semua muslimah menangis kerana sedih rasanya,apa pun,setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya,harap semua peserta akan menjadi pemimpin yang berwibawa di masa hadapan,Insyallah.

Wallahu a'lam

0 ulasan:

Blogger templates