Thursday, 10 June 2010

Cerita Hati....

Untung tak kalau dapat yang suka mengambil berat??mesti seronok kan...hehe. Kelmarin ana ade kenakan salah seorang sahabat ana (jangan terasa ye)...best betul, sahabat ana tu dah caye abis kat cite ana tapi ana buat tak tau je...hehe,nak tau sama ada die ambil berat ke tak,(minta maf ye)...tapi ana ade satu kisah tentang sikap sahabat pada zaman sekarang ni...

Hayatilah......

Ada empat sahabat yang bernama Gila, Otak,Bodoh dan Gaduh.

Pada suatu hari,mereka berempat pun pergi ke hutan untuk berkhemah.
Tiba2,ada seekor harimau serang mereka. Mereka pun lari bertempiaran.Gaduh lari ke dalam hutan,manakalapula Gila,Otak dan Bodoh melarikan diri ke pekan.
Setelah Gila,Otak dan Bodoh sampai di pekan,mereka sedar bahawa Gaduh telah hilang. Dengan pantas nya,mereka pun pergi ke balai polis untuk menyatakan kpd pegawai polis yang kawan mereka tu hilang.
Kemudian Gila masuk ke dalam balai polis.Gila pun ckp kpd polis itu.


Gila: Polis....kawan saya telah hilang semasa saya dan kawan saya berkhemah....

Polis: oooo....kalau mcm itu,,,..sapa nama dia?

Gila: Nama dia Gaduh...

Polis: Eh....awk ni tak ada gila ke?..... Angry

Gila: Memang pun saya Gila...sbb nama saya Gila....

Polis: Aiyoyo.....kamu ni memang buat saya marah....awk ni ada otak ke?

Gila: Otak ada tunggu kat luar...Nak saya panggilkan dia..?

Polis:bodoh...!

Gila:Bodoh ada dengan Otak...kat luar...

Polis;Awk ni memang nak cari gaduh dengan saya kan?.... Angry

Gila: Kan saya dah kata...Gaduh kan dah hilang....

(*Ingat lain kali jgn letak nama anak anda Bodoh,Gila,Otak dan Gaduh...Ingat pesanan ini*)


Aduyai,tu la yang ana maksudkan,zaman sekarang ni orang suka panggil macam-macam kat kite,anjing la,beruk la,apa-apa la namanya,tapi tak elok la panggil kawan-kawan kita dengan nama tu...nama yang diberi kan sedap,nape nak ubah-ubah??eish-eish,kalau ada sapa ade buat,hentikan tau,Allah tak suka...Kita suka tak kalau orang panggil kite nama pelik-pelik? mesti tak suka kan,ana pun tak suka...

Jika terdapat pemahaman yang silap, maka tegurlah kesilapan itu. Jika pemahamanku silap, ana menariknya semula semasa hidupku atau sesudah matiku....(macam pernah dengar je ayat ni),hehe

Wallahu A'lam

2 ulasan:

syafiq said...

kalau kite bgi gelaran kwn kite 'senyum'???
ops... hahaha.. jgn marah ye..

muzaffar_ikhwanul_muslimin said...

eish2,senyum??cam pelik je..
tapi kalau kwn kite redha,xpe la.
(sabar je)

Blogger templates