Wednesday, 15 September 2010

Coretan Hati....^_^

snippets of boredom...don't read...
Tarikh =Khamis 5 Ogos 2010
Tempat =Dewan Ibnu Batutah,KUSISS

Setelah berakhir Majlis Perlantikan Pengawas...petangnye pulak,Majlis Mukatamar Sanawi
sementara menunggu cikgu..ana terlihat buku program Mukatamar Sanawi...bace punya baca..huh,sampai kat muka surat ni.....

Calon-Calon Badar Sesi 2010/2011


Buka pula bahagian Lajnah..ermm..tengok Lajnah pertama iaitu Dakwah dan Kepimpinan
Nama pertama....

 Ketua lajnah
Amir Muzaffar bin Abdul Halim...

Ana dalam hati..."Hah??biar betul??biar betul aq jadi ketua Lajnah??jangan main-main....pehh..berat tu...dakwah bukan kerja senang...biar betul miqdam pilih aq..tak caye la"

Time tu..ana memang rasa bersalah...sebabnye...private..hehe...
tapi ana rasa kerja dakwah bukan perkara yang boleh diambil mudah..dalam resah tu,tetibe ana teringat pasal semua dosa yang pernah ana lakukan..
"Boleh ke aq jadi pemimpin yang baik atau sekadar hipokrit di mata orang??..huhu..macam mana  la ye...
Tapi..disebabkan kita ni tak boleh menolak jawatan(kite ni khalifah yang dipilih oleh Allah)..ana pun redha dan akan try my best untuk membangunkan banin & banat KUSISS menjadi....???hehe..biarlah rahsia(nk tiru S. Nurhaliza je,xde class la)
Nah amik ko mir...dush3....

MENGENALI DAKWAH
Ciri ini sangat penting kerana pemimpin sebenarnya adalah seorang daie yang bertanggungjawab untuk menyeru ummat ke arah penghayatan Islam yang sebenar dan menyeluruh(boleh ke ana buat kat sekolah??sob3) Apabila seorang pemimpin dapat menampilkan imejnya sebagai daie dan murabbi yang baik, peranannya akan menjadi lebih berkesan dan matlamatnya untuk melahirkan generasi yang menjadikan Islam sebagai landasan hidup akan lebih mudah tercapai(ana contoh terbaik??huh..susah sikit kut). Oleh itu,aktiviti perorganisasian dan gerakan dakwah perlu diselaraskan dan sebatikan dalam kepimpinannya.(InsyaAllah)

Wallahu A'lam

2 ulasan:

arif putera 94 said...

tahniah!! Ketua Badar,, mmg kita rasa bersalah pabila pgg jawatan besar ini... yelah, mungkin ade dosa2 yg kita sembunyikan., pada mse itu kita rasa diri ini seorang HIPOKRIT!! hahaha...

tpi hakikatnya kepimpinan di sekolah hanya satu proses pendidikan,, bukan sebenar-benar... ketika itu kita akan belajar memahami dan mendalami teknik dan strategi asas DAKWAH!!
kerana medan DAKWAH yg sebenar sgt PERIT dan PAYAH. Di sekolah tempat kita membina kekuatan dan semangat... semangat BERJUANG!!

Anonymous said...

hmmm..rsenye ana prnh ckp dgn anta...bila kite jd pemimpin kadang2 kita dkt atas kadang dkt bawah..jdi niat kena btul..lillahitaala..tak tau la klu anta ingat atau tidak..ape pun mabruk alaik krn jd pemimpin..Allah tidak pernah membebani hambaNya dengan sesuatu yang xdpt dibebaninya..

Blogger templates