Sunday, February 6, 2011

Orientasi...BADAR..haha

Orientasi..nama yang tak asing ladi bila awal persekolahan kat KUSISS..hehe..tapi,kali ni...bukan exco je yang buat...BADAR pun nak buat jugak(penat tau x??)...sambung cite..sebagai KL Dakwah & Kepimpinan yang g-pang~hehe(gelaran oleh mereka)...dapat la tema yang nak kata best,ermm..entahla,den sendiri tak tau...temanya...Tabiyyah dan Sentuhan Rohani....
cehh...dapat tema ni macam jadi KM la pulak,kui3.....

Cehh,susah nak dapat ni,cume terhad kepada
lima orang je..hahaha....
Alhamdulillah,Syukur...lajnah ana dapat buat program waktu cuti,iaitu..wakutu cuti Thaipusam,haha...ermm,namun,bile dipikirkan balik,boleh ke program yang kitaorang buat ni berjalan??takpe,rancang je dulu...belum cuba,belum tahu.....fuhh,ade 3 program yang kitorang nak buat...
1) Ujian Tulisan Jawi
2)Sayembara Tarbiyyah
3) Sentuhan Rohani@Muhasabah Diri..(ana paling suka!!)

Ujian Tulisan Jawi....
Ermm,camne ye,pada pagi Khamis yang diingin,seruan.."Semua pelajar F1 dikehndaki pergi ke dewan,janagn lupa bawa alat tulis dan kertas Kajang"..tetibe ade prob lak,pengetua lak naik asrama banin,isk3..memang lambat la jawabnya....lagi satu hal,LCD yang dak Badar selalu pakai,tersimpan secara rapi kat Bilik Gerakan,time tu,semua dak banat dah pergi dewan...susun meja semua...fuhh,kesian tau tak..Disebabkan LCd tersimpan dalam tu,kene la pindah tempat...iaitu kat Musolla,hehe...asalnya kul 8 start,tapi KA punye hal,kul 9 mulanya...redha je la ye...lalu,ujian pun dimulakan....hehe,setengah jam je pun(tak pernah buat ujian setengah jam??plek~)..hehe,syukur...

Sayembara Tarbiyyah...
Yang ni...Cam perbentangan je...yang banat kene buat pembentangan,banin buat lakonan..boleh tahan gak la yang ni..cume dak banin,buat lakonan cam bosan sikit......tapi ade jugak kumpulan banat yang sedih,sebab tak dapat buat pembentangan,kene la sambung malam program ni..takpe2,ana suke je pembentangan korang..pandai carik idea,hehe..niat kerana Allah..


Sentuhan Rohani@Muhasabah Diri.....
Wah...ni yang paling suka!!ermm..yang ni waktu malam,tetibe macam-dugaan menimpa,serius benda tu kuat,tapi Allah lagi berkuasa,hehe..mula-mula tayangan sikit,hehe..macam bosan gak,tapi...yang best waktu nangis la,..haha,ade orang bet ngan ana,"kalo anta boleh buat ni nangis,ana tabik sprint la"..jadi,hasilnya,ana berjaya buat diorang nangis melalui sentuhan ajaib,iaitu..Sentuhan Rohani..hehe...

Nasib baek semua program yang berjalan dengan lancar,syukran kepada Lajnah Dakwah & Kepimpinan,semua akhi,akhwat Badar sekalian,hehe...p/s...pagi yang sejuk,hee~..

Wallahu A'lam....

2 ulasan:

Miqdam said...

Bagus amir.....hebat,,,,,

zakwan al-afasy said...

dakwah dan tarbiyah itu berbeza.

Blogger templates