Friday, 24 December 2010

Ku Bukan Dai'e yang Perfect....

Aish~berapa ari je lagi nak sekolah ni,rase sekejap je cuti ni..ermm,takpe la,nak wat macam mana..kite sendiri je tak pandai nak uruskan mase tu,hehe...
Bile pikir sekolah ni,bermacam-macam benda ade kata kepala ana ni...MPM la,BADAR la,pehh..mesti penat kan..dah la nak SPM..isk3..
Takpe,teruskan juga perjuangan kite ni iaitu HIDUPKAN BIAH SOLIHAH KAT KUSISS..

Tapi,bile bab dakwah ni,mesti pikir bende yang terlalu Islamik sangat bagi certain2 ...
Ingat..Apa yang penting.. kerjaaasamaaa! Hehe, apa yang penting ialah si daei mesti berakhlak mulia dan tunjukkan contoh yang baik kepada mad’u/sasaran. Akhlak mulia tu bukannya kena duduk masjid 20 jam sehari, mengaji 10 kali khatam sehari, tapi berhubung dengan manusia dengan hubungan yang baik. Bila jumpa DotDot and the gang, melemparkan senyum, bukan geleng kepala.

Kalau kita lihat pendakwah2 terkenal, mahupun pendakwah2 kecil-kecilan, mereka ni adalah orang2 yang ramah, ambil berat, yang ramai kawan, yang berfikiran terbuka, yang universal, etc. Itulah pendakwah sebenarnya, si pengajak kepada kebenaran agama Islam.....huhu..tapi kalo kat sekolah memang susah nak carik orang macam ni.....kecuali ana,(perasan je,x elok riak2)

klah..ana pun cam rindu semacam kat sekolah ni..hehe..

Wallahu A'lam...

2 ulasan:

Qurratu A'yun said...

enta & perasan x dpt dipisahkan. ops. itu bkn prasan. tp bngge. ngeh3

muzaffar... said...

hehe,itu bkn perasan la enti..
itu kata2 perangsang utk ana kmbali ke sekolah..hahaha...InsyaAllah..x baek bngge tau,hehe...

Blogger templates