Saturday, December 17, 2011

Akhirnya~isk3...

Assalamualaikum..
Setelah mengharungi imtihan SPM yang mencabar,akhirnya...tamat juga perjuangan kami,syukur alhamdulillah..namun,ana masih rasa sdyh,T_T...isk3,sedih nye tinggalkan sahabat2 ana,lepas ni jadi alumni...dulu,kalo ana kat sekolah,suke buat qiam pagi2,bangon kol 5.00(ye kot??)...ni kat umah tak tau la boleh ke tak...solat Dhuha sama2..tapi takpe,itu semua kenangan,InsyaAllah..jadi,ramai yang bertanya kat ana,"nak buat ape lepas ni Mir sementara menunggu result??"haha,soalan yang bagos...ni list perancangan ana:~

1)amek lesen kereta ngan moto la,nnti boleh jln2 gi mne2,cramah ke..
2)ala,kne jadi fasi untuk daurah kat masjid..xpe,bak kata enti,"ilmu perlu dikongsi!keh3"
3)blaja bhasa Arab!!pnting sbb nak amek kos Dakwah,kne la pndai dlm bab2 bahase ni..hik3(nk gi jordan!)
4)beli enset ngan kasut baru,InsyaAllah...
5)buat majlis ilmu untuk tarik orng muda kmbali ke jalan Allah....
6)kluar jalan2 ngan asdiqa',gi jalan2 KL kot...
7)menghadiri Ijtima' Tarbawi,paling tak sabar!!(mir,ingt!man shabara zhafira,hehe)
8)Beljar memasak,nanti boleh masak untuk zaujah,kui3...
9)Dan lain2 lagi yg sptotnye ditulis dlm blog ni....

nak suruh ana masak sebiji mcm ni?InsyaAllah..
InsyaAllah ana cube laksanakan,man jada wajada,dah2,ckop ana mengarut ni,smentara menunggu result,kne la isi ngan perkara berfaedah..memetik hadis Rasullah SAW(ceh,macam forum lak)..


قَالَ رَسُوْلُ اللهِ صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم
نِعْمَتَانِ مَغْبُوْنٌ فِيْهِمَا كَثِيْرٌ مِنَ النَّاسِ‏:‏ الصِحَّةُ وَالفَرَاغُ‏
(رواه البخاري ومسلم والترمذي ابن ماجه عن ابن عباس

Mafhumnya,”Dua nikmat yang sering dilupakan oleh kebanyakan manusia (iaitu) kesihatan dan masa lapang”.

Wallahu A'lam...

0 ulasan:

Blogger templates