Monday, 16 January 2012

"Muka enta hensem la,tapi sayang....."

Assalamualaikum...
Kamu pasti akan mengalirkan air matamu jika
kamu dapat mendengar doa dari seorang sahabatmu
yang sentiasa mendoakan kebaikan untuk mu selepas dia solat..T_T
Tugasan: Sila sambung petikan ini..:"Muka enta hensem la,tapi sayang..."..Masa dan panjang tugasan adalah ifinite..hehe,siapkan ye...(macam buat karangan lak,wokeyh,no hal la)

Assalamulaikum...
Kejadian ni berlaku tika ana ngah amek lesen pada sabtu yang lepas,memang ramai,sebab cuti,jadi nak tunggu orang laen punye pasal+ ramai!!,kena la bersabar sikit,*Man shabara zhafira kan??..so,ana solat zohor la dulu..hurm,tapi tak ramai pon yang solat dalam surau tu..jarang nak nampak budak2 muda...after the prayer,ana beranikan je la diri tegor kawan yang tak solat lagi..

"Bro,dah solat lom?"
"La,lek la dulu beb..banyak lagi masa,bagi aq naek kete dulu,ala,solat tu,bile2 boleh buat ma..kita kan muda lagi,betul tak?"

Hurm,oke,time tu memang ana tak berani dah nak tegor lagi,silap ari,boleh kena ana*muka ganas semacam je..haha,tapi Mr Sahabat,ana kesal la,Muka enta hensem la,tapi sayang solat tak dijaga,saya jamin,wanita2 yang diluar sana menantikan suami2 yang soleh,ala..paling kurang,boleh jaga solat tau...sebab nya,zaujah enta tu nak anak2 nanti,faham tentang Islam tu,tapi kalo enta sendiri tak start dari sekarang,nak tunggu musibah baru nak sedar? solat je pon,ingat enta,amalan pertama dihisab ialah?..SOLAT,jangan menyesal kelak ek,kalo enta solat tak jaga,apetah lagi amalan2 laen enta nak buat selain solat,ingat enta!perkara wajib tak menunggu keihklasan,tak kesah la ikhlas ke,riak ke,janji buat!!...nanti bile enta dah kahwin,macam mana enta nak jadi contoh kat anak??hurm,kan dah pelek tu..bile enta dah meninggal,sape yang nak doakan kebahagiaan kat alam lagi satu nanti?

Daripada Abu Hurairah, Rasulullah ada bersabda, bermaksud: “Apabila seorang mati, putuslah amalannya kecuali tiga perkara, (iaitu): Sedekah jariah, ilmu yang memberi faedah kepada orang lain atau anak yang soleh yang berdoa untuknya.” – (Riwayat Muslim)

Sejujurnya,ana tak tau nak salahkan sape,tapi ana mohon la..SOLATLAH!!...

"Apakah perkara yang TERPANTAS di dunia?

~ Pengkaji cuaca : "Angin taufan atau tornado."
~ Doktor : "Panahan Sesuatu."
~ Jurutera: "Peluru."
~ Saintis : "Cahaya. Ia bergerak 6 bilion kilometer dalam satu tahun cahaya."

SALAH !!

*perasan..^^
~ Petani menjawab: "SEMBAHYANG..ia sampai kepada Allah walaupun SEBELUM kamu berkata.."                                      "

Wallahu A'lam...
.

9 ulasan:

sayainsanbiasa said...

lain kali tumbuk je muka mamat tu...hailaaa...
*ensem ek??lain kali kirim salam ye...hahaha :D

ala,KL ko.. said...

tumbuk??haha..jngan la,aq lemah la..keh3..
bwat ape krim salam kat die..huih,nseb baek la aq x tertipu tau..huhu

~ AINA YUSPI ~ said...

hahah! btol uh lin, tumbok ajela.. amir2 ble nk jd cm iqbal ni? :D ~JGN MARA~

Anonymous said...

wah,iqbal tu laen la..
aq ni...huhu,biase je la..kih3..

~ AINA YUSPI ~ said...

yela mir ko en ma,at gentle (: hahaha

sayainsanbiasa said...

nnt aq bg tarbiah kat mamt tu..
kasi pendekatan cre b'beza sikit..;P
hahaha

~ AINA YUSPI ~ said...

lin, laen mcm je bunyik.. :D

Pena Biru said...

Salam ya akhi.. sy ingin mengambil beberapa potong ayat dlm entri ni.. sgt menarik.. halalkan ya.. syukran.. :)

من أنا؟ said...

salam,xpe..skadar perkongsian pon..
afwan..^^

Blogger templates