Monday, January 30, 2012

Walimatul Urus...^^

Assalamualaikum..
Wah,alhamdulillah..walimah pada 28/1 berjalan dengan lancar,erm,kakak angkat ana yang kawen ye*sape tak tau tu,nampak sangat la escape tazkirah den tahun lepas..^^...so,kakak angkat ana ni,dah lama bernikah,tapi cuma pengantin perempuan je yang belum buat walimah..jadi,kita pon tolong buatkan la..hurm,tapi kesian k. Aisyah,takde sape pon dari kalangan ahli keluarga die datang melawat..kesian ma..naseb baek adek die datang..kalo tak,ana rasa..mata kak Aisyah dah berkaca-kaca,sape la tak rindu keluarga terdahulu..huhu

Ade orang tanya kat ana,ape maksod walimah tu?hurm,kang terang panjang lebar,abes jugak muka blog ni,sikit2 cukup ek..maksud walimatul urus  ni ialah kenduri / jamuan yang diadakan untuk meraikan perkahwinan pasangan,hukum nya sunat muakkad ma...adab dalam walimah tu,diadakan secara sederhana dan tidak membawa kepada pembaziran serta bergolok gadai + tak menimbulkan sifat riyak dan bangga diri..

bagai pinang di belah dua..hehe

sedap ana masak..*yela tu,tolong makan ade la...^^

fuhh,ayah ana berbesan dengan Ustaz Hadi Awang
,gerenti rudi jeles nanti..hehe


nak sangat tengok ana pakai spec kan??puas??..haha~kelakar

Seburuk-buruk hidangan ialah hidangan walimah. Dimana orang yang berhak mendatanginya (orang yang berhak mendatanginya: orang miskin) dilarang mengambilnya, sedangkan orang yang enggan mendatanginya (Orang yang enggan mendatanginya: orang kaya diundang (agar memakannya). Dan barangsiapa yang tidak memenuhi undangan, maka sungguh ia bermaksiat kepada Allah dan Rasul-Nya.”..Muttafaqun Alaih wa Muslim
Wallahu A'lam..

2 ulasan:

sayainsanbiasa said...

matang gila muka...ada gaya budak U...hahaha :D

lawa kakak angkat ko...abg ipa ensem gak!!!:D..abg ipa ko x de adik lelaki ke??hahaha ;)

anyway taniah yaaa...:)
semoga Allah merahmmati dan memberkati..

Syabab Musafir Kasih..^^ said...

well~biase la..dah ditarbiah jadi house maid kan..^^

abang ipar aq xde adek laki la..smua peremupan adek beradik die,kesemuanya 11*rmai x??..dia sorang je laki tau..hehe

Syukran Jazilan..aq bakal menyusul pula..:P

Blogger templates